HVAD ER TIGI?
Brandet og virksomheden er grundlagt af en britisk født frisør med italienske rødder, som hedder Anthony Mascolo. Han blev født d.27. april 1957 i den engelske hovedstad London.
Anthony Mascolo er søn af Francesco og Maria Mascolo, som var italienske immigranter.
Ud af 5 søstrene som bestod af fire drenge, var han den yngste af drengene og alle drengene i familien blev frisører.
I alt har den berømte britiske frisør vundet 8 priser, hvilket 3 af dem har været årets britiske frisør, som han vandt i henholdsvis 1988,1990 og 1995.
Ellers har han vundet 5 andre priser Avant-Garde Hairdresser of the year, London Hairdresser of the year, British Fellowship Hairdresser of the year, Image of the year og Lifetime Achievement Award.
Men Brandet blev overtaget af den stor koncern Unilever i 2009, som levere og producerer forbrugsvarer.
HVILKE PRODUKTER?
Brandet tilbyder produkter alt indenfor hår bekymring, som er b.la. er CLEAN UP SHAMPOO, CLEAN UP CONDITIONER. Produkter for Hair style, hvilket virksomheden tilbyder hairsprays, hvad vil gøre enhver kunde smilende og tilfredsstillende, da brandet er er kendt for at producere produkter der er = unikt og kvalitets bevidst. ROOT BOOST, HAUTE IRON SPRAY og WORK IT.
De vigtigste elementer i brandets bestanddel er at følge moden hvordan den udvikler sig, og derfra tilpasse sig de smukke mennesker jorden består af, med at udvikle nye innovative og effektive produkter, hvilket kommer fra de kreative ideer, som Anthony Mascolo er kendt for, samt med en professionel team, han har omkring sig.
Brandet tilbyder forskellige serier, hvilket en af dem er TIGI Catwalk og S-Faktor, som er hårets svar på Kobe /wague kød, af deres hårpleje, da det er luksuriøst og noget af den bedste kvalitet indenfor hårpleje med de fineste ingredienser.
HVEM ER PRODUKTERNE TIL?
De produkter brandet skaber, er til både mænd & kvinder, da de leverer varer til begge køn.
Hvis du er til kvalitet og elegance, så deres produkter lige noget for dig.